|
Spis treści.
1. Wstęp.
2. Pojazdy z napędem na cztery koła.
3. Historia pojazdów z napędem na cztery koła.
4. Cel stosowania i korzyści płynące ze stosowania tego rozwiązania.
5. Różnice pomiędzy pojazdami z napędem wszystkich kół a pojazdami z napędzaną tylko jedną osią.
6. Podział aut z napędem na cztery koła.
7.Zastosowanie napędu wszystkich kół pojazdach o różnym przeznaczeniu i budowie.
8. Opis poszczególnych konstrukcji.
8.1. Ręcznie dołączany napęd drugiej osi w autach osobowych.
8.2. Ręcznie włączany napęd wszystkich kół w autach ciężarowych i terenowych.
8.3.Stały napęd wszystkich kół z zastosowaniem zblokowanego układu napędowego.
8.4.Stały napęd wszystkich kół z zastosowaniem klasycznego układu napędowego.
9. Opis układów napędowych.
9.1. Silnik z tyłu + napęd na cztery koła.
9.2. Syncro.
9.3. Quattro.
9.4. Silnik umieszczony centralnie.
10. Międzyosiowy mechanizm różnicowy typu TORSEN.
11. Sprzęgło wiskotyczne.
12. Sprzęgło wiskotyczne typu Haldex.
13. Możliwe uszkodzenia i naprawa.
14. Literatura.
|