gora | ||
Budowa pojazdów |
||
|
W związku z tendencją
zwiększania momentu obrotowego w silnikach, producenci samochodów jak i
dostawcy stale zmuszeni są do wprowadzania coraz bardziej efektywniejszych
sposobów przenoszenia mocy przez sprzęgła przy zachowaniu równie niskiej
siły działania sprzęgła. Konwencjonalne sprzęgło jednotarczowe do pracy na
sucho niejednokrotnie okazywało się niewystarczające zwłaszcza, gdy
zwiększające się prędkości obrotowe silników ustawiły ograniczenie
wymiarowe dla sprzęgieł z powodu niewystarczającej wytrzymałości tarcz.
Odpowiedzią LuK'a na
to zadanie jest nowe innowacyjne samonastawne sprzęgło dwutarczowe. Główne
zasady techniczne są bardzo proste: Przez zwiększenie ilości płytek
ciernych we wnętrzu obudowy wielopłytkowego sprzęgła, możliwe jest
przenoszenie wysokich momentów obrotowych przy znacznym zredukowaniu siły
wciśnięcia pedału sprzęgła. W porównaniu do sprzęgieł jednotarczowych,
siły działające w sprzęgle dwutarczowym zostały zredukowane o 40% przy
takim samym poziomie momentu obrotowego. Dodatkowo; sprzęgło dwutarczowe
ma lepszą pojemność cieplną, co umożliwiło zredukowanie średnicy sprzęgła.
Wszystkie sprzęgła
dwutarczowe Luk wyposażone są w sprawdzoną technologię SAC. Technologia ta
polega na tym, że siła wciśnięcia pedału sprzęgła pozostaje stała przez
cały okres użytkowania układu.|
Dwutarczowe sprzęgła
LuK wyposażone są w sprawdzone rozwiązania techniczne układu
samonastawnego.
|
Opracowanie
materiału mgr inż. Ireneusz Kulczyk - na podstawie materiałów reklamowych Schaeffler Group |