gora | ||
Bezpieczeństwo |
||
|
Artykuł publikujemy za zgodą autora |
Ruszyła spóźniona inwestycja
Przedstawiamy zatwierdzony do realizacji projekt najtrudniejszego elementu trasy W-Z wiaduktu nad torami i rozjazdu przy ul. Zaświat. Cała inwestycja ma kosztować siedemdziesiąt milionów zł. Pierwsze samochody mają przejechać w maju 2008 roku. - Najtrudniejszym i najdroższym elementem budowanej trasy W-Z jest wiadukt nad torami kolejowymi przy ul. Zaświat – mówi Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Marek Kowalczyk. - Projekt przewiduje 200 m wiaduktu zarówno w łuku poziomym jak i pionowym. W pierwszym etapie wiadukt będzie z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu z chodnikiem i ścieżką dla rowerów zlokalizowaną po jego północnej stronie. Z kolei przejazd kolejowy, skrzyżowanie ul. Artyleryjskiej z ul. Zaświat i pętla autobusowa przy ul. Rycerskiej, które wybudowane zostały w lipcu 2002 roku - pozostaną bez zmian. Wiadukt zostanie wkomponowany w już istniejący układ drogowy - wyjaśnia.
Na rysunku przedstawiona jest organizacja ruchu w obrębie wiaduktu i skrzyżowania ul. Artyleryjskiej z ul. Zaświat. Na kierunku głównym wschód-zachód nastąpi odchylenie z ul. Artyleryjskiej w teren obecnej bocznicy kolejowej w górę na wiadukt. Niestety będzie tylko po jednym pasie ruchu. Na wzniesieniu przed wiaduktem przewiduje się rozjazd dla pojazdów jadących od strony dworca PKP jak i z zachodniego kierunku. Pozostanie obecne skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem przy wejściu głównym na cmentarz. Dla pieszych i rowerzystów przewiduje się chodniki i ścieżki wzdłuż wszystkich jezdni a także w obrębie wiaduktu. Równocześnie z budową wiaduktu nad torami, przy ul.
Żeglarskiej powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Nowa ul. Ludwikowo
przebiegać będzie dołem pod ul. Żeglarską (rysunek szczegółowy A). |
Mirosław Tomacki e-mail: mirosław.tomacki@wp.pl "Express Bydgoski” czwartek, 19 września 2006 |