gora

Przegląd prasy

 

Opony
Dla kogo opony zimowe?

Miesięcznik Ogólnopolski CIĘŻARÓWKI - 11/2009

Większość użytkowników samochodów osobowych, poruszających się w okresie jesienno-zimowym po naszych drogach, nie ma już raczej wątpliwości, że chcąc bezpiecznie podróżować należy wyposażyć swój samochód w opony zimowe. Teraz takie ogumienie jest dostępne również do ciężarówek.

Trend zakładania opon zimowych rozpoczął się w naszym kraju w latach 90. Wówczas to rozwiązanie było stosowane wyłącznie w samochodach osobowych i to wśród wąskiej grupy użytkowników. Opona zimowa była produktem drogim i trudno dostępnym, wręcz ekskluzywnym. Z biegiem czasu jej popularność bardzo szybko rosła i dziś stała się standardowym wyposażeniem zimowym nie tylko aut osobowych, ale i większości dostawczych. Wiodący producenci opon do samochodów ciężarowych z roku na rok poszerzają również swoją ofertę o opony zimowe do tych najcięższych pojazdów. Nie zawsze przecież trzeba zakładać łańcuch na koła, żeby poradzić sobie ze wzniesieniem, gorzej odśnieżonym odcinkiem drogi, czy jezdnią pokrytą szadzią. W takich warunkach znakomicie radzi sobie opona wykonana ze specjalnie przygotowanej mieszanki gumowej, wyposażona w odpowiedni protektor.


Bieżniki na śnieg i lód
Jednym z prekursorów stosowania opon zimowych w ciężarówkach była i nadal jest spółka COLMEC z Rudna. - Bazując na doświadczeniach przewoźników skandynawskich, którzy z ekstremalnymi warunkami zimowymi zmuszeni są mierzyć się przez blisko sześć miesięcy w roku, zaoferowaliśmy naszym klientom możliwość wyposażenia pojazdów w opony zimowe wyposażone w specjalnie przygotowane bieżniki - mówi Jaromir Stanisławski, dyrektor marketingu spółki COLMEC. - Klienci naszej firmy wykonujący usługi transportowe w tamtych kierunkach już dawno docenili walory takiego rozwiązania. Specjalnie dla nich oferujemy bieżnik oznaczony symbolem BWE przeznaczony do eksploatacji w regionach o bardzo niskich temperaturach i zaśnieżonych drogach.
Warunki eksploatacyjne w naszej części Europy, a szczególnie w części zachódniej czy południowej nie są tak surowe jak w wysuniętej na północ, dalekiej Skandynawii. Dla przewoźników obsługujących te kierunki firma COLMEC oferuje bieżniki o nieco zmodyfikowanej mieszance gumowej i innych wzorach: BWM - przeznaczony szczególnie dla autokarów oraz BSG do wszystkich rodzajów transportu. Oferowane bieżniki poza specjalną mieszanką gumową mają charakterystyczne rzeźby zapewniające doskonałą przyczepność oraz samooczyszczanie się bieżnika w czasie jazdy po zaśnieżonej nawierzchni. COLMEC oferuje użytkownikom swoich opon możliwość wyposażenia samochodów w opony zimowe przy wykorzystaniu technologii regeneracji BOSS już za ok. 1/3 wartości opony nowej.


Koreańskie zimówki
Dla przewoźników preferujących wyłącznie nowe opony na sezon zimowy 2009/2010 firma z Rudna, która jest polskim importerem i przedstawicielem koreańskiego KUMHO, proponuje specjalne opony na osie napędowe - KUMHO KWD 01, a na osie kierowane KWS01. Są one wykonane ze specjalnych mieszanek gumowych, które zapewniają znakomitą trakcję oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa jazdy w warunkach zimowych. Dla kogo więc są opony zimowe? - Naszym zdaniem dla wszystkich, którzy chcą bezpiecznie podróżować i umożliwić bezpieczną podróż innym, bez względu na zasobność portfela - dodaje J. Stanisławski.



 

 

Foto:
COLMEC, Kumho

początek strony